My memori

Friday, March 25, 2011

Aktiviti Anak-Anak Yatim (tunai janji)

Assalamualaikum...

Sebagai menunaikan janji pada anak-anak yatim KKHY, ketua pengurusan pentadbiran (kpp) telah membuat permohonan kepada pihak luar untuk membenarkan anak-anak yatim disini menonton wayang di tempat mereka..Alhamdulillah permohonan di luluskan..semua staff dan anak-anak dibenarkan menonton tayangan wayang..tetapi aku terpaksa tinggal di pejabat kerana atas urusan kerja-kerja yang perlu ku settlekan..

Selalu jugak mendengar anak-anak yatim ni merunggut napa aku asyik tak join bila ada funtion di hujung minggu..- bukan tak nak ikut tp ada komitmen lain perlu ku buat dan selesaikan...

Ku bersyukur dapat berkhidmat dan masih boleh melaksanakan tanggungjawabku bersama anak-anak yatim di sini..memang sedih bila ku ingat masa mula ku berkhidmat di sini dan sampai sekarang..macam-macam kenangan..

Satu kenangan yang mungkin ku ingat sampai bila-bila tika bersama mereka, berkongsi cerita dan jenaka..kadang-kadang membuatku teringat akan kisah-kisah hidupku..

Memang dah tugas KPP untuk melaksanakan tugasnya dengan penuh tanggungjawab..sama ada sebagai officer, ibu, dan pendidik..tapi juga pembimbing..mmg agak berat pada mulanya untuk pikul tanggungjawab yang diberikan..tp dengan sokongan adik-adik,keluarga dan sahabat ku mampu bertahan sehingga sekarang..

P/S pada anak-anak yatim KKHY, jaga kelakuan mu di luar sana..ikut arahan ibu dan ayah..lain kali insyaALLAH ibu akan sertai kamu semua..jika di beri kesempatan..kalu ibu ikut korang sekarang, kerja-kerja ibu tertangguh lagi..!! harap kamu semua faham ya sayang...

No comments:

Post a Comment