My memori

Monday, March 28, 2011

Patutkah aku beralah lagi?? Santai Perasaan!!

Assalamualaikum…

Tiba ja hati ku sayu bila mengenangkan adik-adik di kampung..pada mulanya hatiku memang gembira dan senang bila di khabarkan bahawa aku boleh pindah ke HQ pada awal bulan April dan telah ku bagitahu kepada adik-adik yang aku akan balik awal bulan April setelah segala urusan tanggungjawab ku di KKHY selesai..tapi.. segalanya hanya harapan yang  aku sendiri kurang pasti..yerlah bekerja dengan orang kena ikut rentak majikan la…

Terdengar lagi rayuan dari orang atasan untuk ku bertahan lagi di KKHY ni selama sebulan..aku belum bagi jawapan..dan mungkin aku akan cuba pertahankan pendirianku setelah banyak kali ku bertahan dan bersabar atas kehendak orang lain..untuk jangka masa satu bulan macam-macam hal boleh berlaku..dan macam-macam hal akan bakal ku tempuhi..masak sangat dengan keadaan..bila diperlukan pujuk rayu macam apa..tp bila dah dapat..orang lain yang senang aku yang sakit.

Bagiku kerjaya ku sebagai ibu, kakak kepada anak-anak yatim memang menyeronokkan bila ku berada dekat bersama mereka..tp oleh kerana pengurusan dan skop kerja ku yang memang sepenuhnya kepada kewangan dan pentadbiran ianya amat membataskan segalanya..(kena pandai curi masa untuk selitkan bahagian bimbingan pada anak-anak) walaupun masa untuk aktiviti pejabat dan luar pejabat amat singkat..

Tahu tak kenapa aku nak cepat sangat balik..?? sebaab aku memang tak boleh berpisah lama ngan my sis yang bongsu..walaupun aku tak la menghadaap mukanya 24jam di kampung tapi..aku dekat untuk pergi berjumpanya..berbanding dengan keadaan sekarang..makaan masa satu hari untuk sampai ke kampung..!!
Arhh..balik semula dengan persoalan pada diriku..sanggupkah aku mengalah lagi?? Kalau hari-hari kena pujuk rayu..pening jugak ku dibuatnya..kalau ku fikir untuk diriku dan kepentingan diriku..memang aku akan terus balik ja..malas da nak tunggu-tunggu lagi..tp rasa tanggungjawabku semua itu ku buang jauh-jauh rasa tersebut..Cuma bukan untuk tarikh yang di rayu..!!

Azamku, aku akan habisakan segala tugasku dan akan menyerah tugasan ku kepada kerani di KKHY dan akan mengajarnya sedikit demi sedikit..kalu nak tunggu pengurus masuk memang tk pindah la aku..(bosan tau dok utan ni..) tapi ku tetap saayang tempat ini..bukan apa..sempat merasa kompleks yang siap dirasmikan semasa ku di tugaskan di sini..

Next month dalam bulan Jun Kompleks Anak Yatim Sibu pulak dirasmikan..waiiiittt Sibu..ku nak rehat di HQ dulu..baru boleh ku dipindahkan lagi..rindu tau dengan pejabat ku di HQ..tempat mulanya ku berkhidmat dalam LKAYS dan menyandang jawatan KPP LKAYS..jawatan tu hanya nama jawatan ja..tugas dan skop kerja memang jauh lari dari jawatan..

Tak apalah janji hati senang!! Hmmm…

Alaaaaaa…nak senangkan hati ja ku menulis ni..tak tau nak luah ngan siapa…nak pendam buat makan diri ja…


Nanti lain masa kita jumpa lagi dalam bab santai perasaan!! 

Wassalaam~

2 comments:

  1. luahkan di sini..ada yang ambil peduli.....

    ReplyDelete
  2. hihihi...kak chik..rindu kamu akak...

    ReplyDelete